tisdag 17 april 2012

On the search for eternal happines!

Antar att jag måste berätta hur det är på mitt exjobb. Det är bra. Jag läser en bok och försöker att inte somna efter lunch. Ungefär som alltid. Annars är inget som vanligt, förrutom könsfördelningen. Jag delar kontor med två killar. Vi har sjöutsikt. Min stol är jättebekväm och kaffet är strikt bättre än allt på campus.
För er som undrar vad jag ska göra så har jag lite svårt att berätta än så länge. Jag ska undersöka olika filter för att stabilitetsoptimera attityduppskattningen hos en satellit. Vad nu det betyder? En lite tråkig sak är att jag måste läsa in mig på massor av mekanik för att förstå valet av koordinatsystem och parametriseringar, men någon gång ska jag väl få användning för de där mekanikkurserna jag tvingats läsa. En rolig sak är att jag kan och förstår mer än jag tror.
En häftig sak är att jag idag fick gå ner till kontrollrummet för Prisma som är ett formarionsflygningspar av satelliter och jag fick skicka små kommandon till den. Hur coolt?
Imorgon ska jag läsa specar om stjärnkameror och gyroskop. Och ha på mig färgglada strumpbyxor. Bara för att jag kan.

1 kommentar:

  1. Mekanik och koordinatsystem, shit vad najs! (nu önskar du allt att du läst mekextrakursen, som för övrigt var superkul vilket borde betyda att du får det superkul!)

    SvaraRadera