tisdag 8 september 2009

Nytändning!

Den här terminen kan bli den bästa i mitt liv. Är riktigt peppad att plugga riktigt hårt och lära mig massor av nya saker. Två år har gått sedan jag som lite färsking satt på min första föreläsning här på KTH. Dessa två år har varit både upp och ned. Första terminen brände jag i princip ut mig och låg hemma med eksem halva andra terminen. År två var riktigt jobbig. Kom inte igång förrän sista tentaperioden i våras.
Det var när jag började gå ned i vikt som allt vände. Med viktnedgången kom ett nytt självförtroende och med det nya självförtroendet kom nya vänner och nya prioriteringar. Att sova 12 timmar per natt känns inte längre som en bra prioritet. Att upptäcka världen och utnyttja varje vaken minut till det känns mer viktigt.
Blondinbella skriver på sin blogg idag att man inte får bättre självförtroende av att vara smal. Det är nog sant. Men man mår mycket bättre av att se sig själv i spegeln och tycka om det man ser. För mig kom det med -10 kg på vågen. Om det är så att skillnaden är storlek 36 eller 40 så kan jag hålla med om att det inte spelar någon roll, men när varje köp av nya byxor är ett helvete eftersom inga går igen, då spelar det roll. Nog kan det låta ytligt, men jag mår bra av att vara snygg. Då kan jag fokusera bättre på viktiga saker.
Jag följer inte någon diet. Idag åt jag till exempel morotskaka till frukost. Det var gott. Jag äter lagom och tränar lagom. Så länge jag mår bra av det tänker jag fortsätta gå ner i vikt tills det stabiliseras.
Nu ska jag ta mig an dagens pluggdos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar