söndag 8 januari 2012

Tips på söndagsaktivitet.

Söndagar kan ju bli fasligt tråkiga tycker jag. Kanske beror det på att jag skjuter upp alla tråkiga saker till söndagar så som att städa, handla, laga matlådor och annat trist hushållsarbete. Nu har jag tre söndagar i rad ägnat några timmar åt att ta en promenad. Söndagspromenaden. Sen när jag kommer hem kan jag hålla på med tråkigheter. Jag ska göra söndagspromenaden till en institution. Ingen kommer kunna ta den ifrån mig.

Recept på bra söndagspromenad:
Börja med att bestämma rutt. Det ska inte vara någon mesig. Minst 6 km i alla fall.
Jag har några favoriter.
Djurgården, brunnsviken eller norra djurgården/lilljansskogen.

Ensampromenad:
Ladda ner något bra radioprogram. Jag gillar Filosofiska rummet. Vinter i P1 har också bjudit på godbitar så som Fredrik Lindström och Leif GW Person. Men ni kanske vill lyssna på radiosporten.
Inte ensampromenad:
Tag med sällskap och kanske fika.

Klä dig efter vädret och dra ut.

Jag har en app från Endomondo som är en GPS-tracker, så att man kan få hastighet och sträckan man gått. Sånt tycker jag är roligt.

Vill någon följa med nästa söndag så säg till. Jag satsar på att dra ut runt 1-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar