tisdag 10 januari 2012

Varför jag blev intelligent och intresserade mig för matematik.

Allt är mammas fel. Eller förtjänst. Det beror ju lite på hur män ser det. Det är pappas fel att jag fick kupstorlek större, blev katastrofteoretiker och intresserade mig för musik, men det är en annan historia.
För att ni inte ska tro att jag ljuger så kommer här ett smakprov på vad mamma hittar på på sin fritid.
Till höger ser ni originalet av Kandinskij och till vänster ser ni kopian som min mor broderat!
Jag är så sjukt stolt över henne och fattar inte varför hon inte försöker sälja något, men hon vägrar.
Förutom att vara så konstnärligt begåvad och en envishet att vilja avsluta det hon påbörjat, har hon ett fantastiskt rikt ordförråd och är den bästa samtalspartner man kan tänka sig. Dessutom har hon tjatat på mig att jag måste plugga måtte, eftersom det är så viktigt. Därför är jag här idag. Tack mamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar