lördag 22 augusti 2009

Hår för balen!

Imorgon ska jag på bal, nOllebanquetten, som fysiksektionen ordnar tillsammans med datasektionen på KTH. Det kommer bli mycket dans då man är ganska sällsynt som tjej på dessa tillsatällningar. Egentligen behöver jag ju då inte anstränga mig för att få uppmärksamhet, men det är ju så kul att klä upp sig. Här följer ett frisyrförslag inför morgondagen.



Lockade först hela håret, delade det ungefär bakom öronen och fäste in bakhåret genom att pete ner det under sig själv. Syns vad jag menar på bild 2. Sedan gjorde jag en sidbena och tre snurror som jag fäste med hårnålar.
Ett angenämt problem jag har är dock att jag inte längre fyller ut min balklänning. Tur att jag provade den igår, annars hade det blivit lite panikslagen. Imorn måste jag alltså sticka ut på stan och hitta en. Har mina ställen jag brukar spana på, men har ni några tips?
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar