torsdag 27 augusti 2009

Konstig dag!

Den här dagen har varit konstig. Jag skulle inte säga dålig, men konstig. Jag tror det beror på att jag befinner mig i en sån där period när man inte vet var man är på väg och om det spår man valt faktiskt är rätt.
Börjar nu mitt tredje år på Teknisk Fysik på KTH och snart är det dags att välja inriktning. Vad ska man välja. Det finns så många intressanta saker som man skulle kunna ägna sitt liv åt. Mitt problem är att jag inte är tillräckligt nördig för att stämma med den gängse bilden av fysiker. Jag har inte något ämne som får mitt hjärta att dunka snabbare av upphetsning. Jag sitter inte och läser obskyr litteratur på dass. Jag läser Elle. Jag saknar helt enkelt den där nedgrötningsförmågan som på något sätt borde sammanfatta en forskarsjäl.
Varför läser jag då fysik? Allt annat känns fånigt och under min förmåga.
Jag är helt enkelt en nörd-wannabe, en nerdhag. Jag vill vara smart, jag är inte smart av naturen, men jag vill bli.
I alla fall: Dessa tankar och andra saker har gjort den här dagen tokigt konstig.
Kanske saker ordnar sig när terminen börjar och man får annat att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar