torsdag 16 juni 2011

Fortfarande urvriden trasa.

Har känt mig helt död sen terminen slutade. Det blev lite mycket med fem tentor. Vet inte hur lång tid det ska ta innan jag känner mig tillbaka på banan igen, men jag låter det nog ta sin tid. Det är väl det man har sommarlov till?

Idag gick jag upp vid tio, åt frukost och pluggade fram till ett då det var dags för lunch. Sen gick vi och la oss igen och sov fram till halv fem. Ett par knäckemackor till middag och nu sitter jag här i sängen, klockan är sju och jag vill bara gå och lägga mig, men borde inte. Borde i alla fall vänta till tio så mitt dygn blir normalt.

Har börjat fundera på att bli vardagsvegan. Jag har lite svårt att stå ut med djurindustrin. Vill inte stödja den, men vill ändå kunna stödja bönder med kossor som betar våra landskap. Ludvigs mamma pratade om att hon köpte ett halvt får från en släkting, tror jag. Nästa gång ska jag nog också hoppa på tåget. Man får plats med ganska mycket i frysen ändå. Jag ska se om man kan köpa ost också på något bra sätt. Vi var på bondens egen marknad i Tessinparken för några veckor sedan och köpte ost gjord på gården. Sådant vill jag stödja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar