torsdag 23 juni 2011

Häntextra!

Jag har haft så mycket att göra. Eller inte, mest slappat och chillat och inte gjort nåt vettigt. Ni mina trogna läsare måste ha saknat mig helt fantastiskt mycket.
Just nu sitter jag i skärgården och tittar på en farled som så smått fylls med båtar som är på väg ut till midsommarfirande. Vädret ser inte så lovande ut. Om några timmar ska vi ta båten in till stan.

Vi har varit här ute sen i måndags och hunnit med allt man ska göra i skärgården. Och några saker som man inte brukar göra. Vi har till exempel:

  • Paddlat kajak i motvind och blivit rädda, i alla fall jag, för stora svarta fiskar i vassen. 
  • Bastat vedeldad bastu medan solen gått ned och färgat hav och himmel i gult, går mot rött, går mot violett.
  • Löst korsord, som var alldeles för svårt.
  • Spelat Ostindiska kompaniet och tittat på när det stormat utanför.
  • Grillat i spöregn.
  • Gjort inlämingsuppgifter i Arbersrätt.
  • Gjort galetter på vedspis.
  • Spelat och sjungit.
  • Sovit för länge och låtit frukosten övergå i förmiddagsfika som övergått i lunch.
Nu känner jag mig redo för midsommarfirande. Min familj, speciellt min pappa, är mästare på att göra illa sig eller bli akut sjuka på stora högtider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar