tisdag 22 februari 2011

Framstegsjunkie!

Jag älskar framsteg. Jag älskar att se mig själv göra framsteg. Ibland glömmer jag dock bort att det krävs arbete för att göra framsteg. Och så krävs det dokumentation för att se dem. Jag har precis startat min träningsdagbok i ett excelark. Inget fancy men där kan jag skriva ned det jag gör.
Kanske jag borde ha en pluggdagbok också? Ja, varför inte? Och en matdagbok. Har verkligen märkt på sistone hur mycket bättre jag mår av att inte äta vitt ris, pasta och potatis. Nog är det gott, men mitt blodsocker är borta i flera timmar och det funkar inte. Igår till exempel åt jag korvgryta med ris och var helt borta hela kvällen. Idag åt jag samma korvgryta men med bönor och vitkål istället. Mår hur bra som helst.

1 kommentar:

  1. Du kanske kan ta bort ris/pasta och potatis från några dagar per vecka, men jag tror ändå att du måste äta det några dagar om du inte har massa andra kolhydratskällor att äta istället?:)

    SvaraRadera