torsdag 24 februari 2011

Lång morgon.

Kvällen igår ägnades åt att koka böner, sätta deg till danskt rågbröd och städa köket och badrummet. Nu känner jag mig ytterst tillfreds med tillvaron. Kikärtorna står på spisen och kokar. De ska ingå i dagens lunch. Antagligen blir det kikärtsbiffar. Här sitter jag och äter frukost. Gick upp med karsloken vid sju och nu när han gett sig av mot dagens äventyr sitter jag här och njuter av en kopp te.
Ibland blir man lycklig för så lite. Just nu är jag lycklig över att jag ska få pengar från CSN den här terminen trots att jag inte skulle få det samt att jag hinner plugga så mycket jag vill.

"Lyckan är en slända som fladdrar fritt omkring" skrev min mamma, syster och mormor på mitt studentkort.

2 kommentarer:

  1. väldigt väldigt mycket! åh vill kunna gå i tunna kläder utan en tjock vinterjacka!

    ps! var med och tävla om en bloggsvar-invite på min blogg =)

    SvaraRadera