måndag 7 februari 2011

Tuff vecka!

Ibland blir jag bara så trött på mig själv. Snurrar runt i min lilla bubbla och tror att allt är under kontroll. Sen helt plötsligt kommer verkligheten ifatt en.
Den här veckan har jag två deadlines i skolan. Ett projekt i en kurs om signalbehandling som ska vara klart på torsdag och en uppsättning uppgifter i en kurs i systemteori som ska vara inne på fredag.
Har lite förträngt projektet i signalbehandling då jag inte hade koll på sista datum fram till igår kväll, så nu gäller det att jobba till ögon och fingrar blöder de närmsta två dagarna. Den kursen är väldigt svår då jag saknar en del förkunskaper och jag har legat och vridit och vänt på mig hela natten och funderat på hur jag ska göra. Det gjorde såklart att jag försov mig och nu har jag inte kommit igång än. Typiskt mig.
Hur gör man egentligen för att avvärja sig från alla röster i huvudet som nu skriker att jag inte kommer klara det? Kanske skrika tillbaka lika högt att jag kommer klara det.

"JAG KOMMER KLARA DET"

Nu, mot kaffekoppen och datasalen!

1 kommentar:

  1. ush det är så jobbigt när man liksom glömmer bort tiden, hoppas det gick bra ändå för dig! =)

    SvaraRadera