onsdag 16 februari 2011

Struktur, någon?

Nu har jag suttit och slösurfat i säkert två timmar istället för att gå till biblioteket och plugga. Var skaffar man sig ett strukturerat liv egentligen? Någon som har ett till salu? Jag kan betala stora pengar.
Idag har annars varit en ganska bra dag. Var på frukostseminarium på Grant Thornton som handlade om styrelsearbete i ideella föreningar. Det var inget nytt och revolutionerande som sades, men det satte ord på saker som jag kanske bara tänk innan. Efter två år i styrelsen på Fysiksektionen har jag ändå en del koll på saker och ting.
Jag tycker väldigt mycket om att arbeta i en styrelse och speciellt ideellt. Nu måste jag bara hitta något jag brinner för. Något som jag kan lägga ner hela min själ i och inte bara göra med vänsterhanden.
Kanske jag bara skulle ta examen och och börja jobba. Lästa lite ekonomi och juridik och åka räkmacka in i någon företagsstyrelse? Skämt åsido, så borde jag nog jobba lite på den där examen i alla fall.
Fred! Ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar