måndag 11 juli 2011

Kajakhelg!

Kom hem från skärgården igår. Drog ut i fredags och har paddlat kajak sedan dess, nästan. Hyrde kajaker vid Norra Stavsudda kajakdepå och tog en tur Norra Stavsudda-Lådna-Träskö Storö-Finnhamn-Hälsingeholmarna-Långrundet-Lillkunnan-Norra Stavsudda. Är rejält slut i axlarna och ryggen nu, men det var riktigt roligt. Jag och Ludvig hade en K2 och sen var det sex fysiker till med var sin K1.
På lördagen var det strålande sol och hela bunten var mer eller mindre brända när vi la till för natten på Långgrundet, en helt fantastisk liten ö där man hade fri horisont mellan öarna åt nordöst och Möja västerfjärd åt söder. Tråkigt nog tog jag inge bilder.
Söndagen var blåsig och regnig, men det var härligt på sitt sätt. Mjölksyran stockades i axlarna och vågorna slog in över kajaken.
Jag satt i bakre sitt brunnen och var den som skötte rodret. I början var det riktigt svårt. Kajaken åkte i sick-sack hela tiden, men ju längre tiden gick desto bättre gick det. På slutet behövde jag inte ens tänka.
Efter den här sommaren kommer jag vara helt såld på båtliv och skärgårdsliv av alla de slag. Brunbränd också.
Nu väntar ett par dagars hårdplugg innan det är dags att ta sitt pick och pack och dra till Danmark och  någon slags Hultiansk släktfest i en scoutstuga på Fyn.
Fick tillbaka inlämningsuppgiften i Arbetsrätt som jag lämnade in förra veckan. Blev godkänd och fick till och med ett "Bra jobbat"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar