onsdag 20 juli 2011

Måndagsmorgon?

Är det måndag idag? Vilket land är jag i? Vad händer idag? Vilket språk ska jag prata?
Har sedan i fredags morse hunnit med:

  • Åka bil från Stockholm till Malmö. Stanna i Nässjö och titta på tyger, stanna i Lammhult och titta på möbler och i Älmhult och gå på IKEA.
  • Äta middag på Gustav Adolfs torg i Malmö och sova på ett vandrar hem.
  • Åka bil från Malmö till Odense. Långa broar över Öresund och Stora bält.
  • Äta wok i Odense.
  • Åka bil på landsbygden på Fyn till Middelfart.
  • Bada i havet som var salt.
  • Gå på fest med massor av danskar och norrmän.
  • Spela ultimate frisbee efter tre glas vin.
  • Spela trummor i Rock Band och bli frustrerad.
  • Sova i tält.
  • Äta frukost och få reda på att värdparet gift sig i smyg och att detta var bröllopsfesten.
  • Åka bil till ett ställe jag glömt namnet på, titta på gamla träbåtar och fika på en bänk.
  • Åka vidare till Kastrup, lämna norrman och äta smörrebröd.
  • Åka vidare till Sjöbo och bli bjudna på middag i Skånelänga.
  • Sova gott i riktig säng.
  • Titta på det rammelska godset, Övedskloster.
  • Åka bil till Wanås, äta lunch och titta på konst.
  • Åka vidare till Ronneby och ta i på Grand Hotel.
  • 90 + 90 års kalas med alldeles för mycket grillat kött och massa norrmän.
  • Sova gott på hotell.
  • Hotellfrukost!
  • Bil i ett sträck, nästan, till Stockholm!
Nu är jag helt körd i huvudet. Saker jag läser låter som norska. Jag vet inte vilken dag det är. Det känns som måndags, för nu är den här minisemestern slut. Dagens schema blir lite mer:

  • Plugga
  • Lunch
  • Plugga 
  • Middag
Plugga är det enda jag gör när jag är hemma. Annars sticker jag någonstans och lever livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar