onsdag 6 juli 2011

Känslan av att ha valt rätt!

Hurra! Äntligen har jag skickat in inlämingsuppgiften i kursen i arbetsrätt. Juridik verkar väldigt spännande. Väldigt analytiskt, men inte så mycket som matematik.
Det slog mig tidigare idag, vilken internationell utbildning jag går ändå. Matematik är verkligen ett internationellt språk. 1+1 = 2 kommer gälla vem man än frågar, ja utom nån dum som tänker bevisa för mig att det inta alls stämmer, men om vi bortser från sådana ett slag.
Läser man juridik i Sverige lär man sig det svenska rättssystemet och får en intuition för de svenska lagarna. Läser man redovisning är det de svenska reglerna som gäller.
Så länge jag arbetar som ingenjör, så behöver jag inte bry mig om sådant. Kan köra mina MATLAB-script i vilken del av världen jag vill. Jag kan prata med någon från Pakistan eller Japan som också håller på med matematik och vi kommer förstå varandra. Jag tycker det är riktigt häftigt. Math will save the world, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar